Op 28 augustus hebben de leden van GroenLinks West Betuwe Andrea Zierleyn unaniem gekozen tot lijsttrekker. Andrea woont al 22 jaar in het buitengebied van Acquoy. Zij is oorspronkelijk opgeleid als klassiek musicus en is na een studie milieukunde in de ngo-sector terecht gekomen. Ze heeft onder andere bij Milieudefensie en Staatsbosbeheer gewerkt en is de afgelopen jaren actief geweest voor 11duurzaam. Sinds begin 2017 is zij ZZP’er en op dit moment werkzaam als projectleider bij het Rode Kruis.

Op de lijst staan in totaal 10 personen. De verschillende kernen uit de drie gemeenten zijn goed vertegenwoordigd. Jur van der Lecq uit Haaften is nummer 2 van de kandidatenlijst, op nummer 3 staat Daan Dobber uit Heesselt en op nummer 4 Felix Ooteman uit Rumpt.

Ook het definitieve verkiezingsprogramma is op 28 augustus vastgesteld. Het programma is hier te downloaden. Groen, sociaal en open zijn de kernwoorden van het programma van Groenlinks. Energieneutraal 2030 is een belangrijke ambitie die we actief en constructief zullen steunen. Daarnaast koesteren wij het prachtige landelijke karakter van West Betuwe. Op sociaal vlak zetten we ons o.a. in voor gelijke kansen voor alle inwoners en vitale kerngemeenschappen met goede voorzieningen. Een open gemeente is een uitnodigende gemeente. Een open en transparante cultuur tussen raad en college, en tussen de gemeente en haar inwoners. Het is tijd voor verandering en die begint op 21 november met GroenLinks West Betuwe.