Bij de ledenraadpleging afgelopen maandag in het Veerhuis in Varik hebben we met een groot aantal van jullie de situatie besproken. Heel fijn dat er zo veel betrokkenen aanwezig waren. Er kwamen veel vragen naar boven. Daarom hebben we toen besloten dat het wenselijk is om eerst een afspraak met de informateur en Dorpsbelangen te hebben om deze vragen beantwoord te krijgen. Daarna zouden we beslissen of we woensdag avond verder gaan praten.

Zo is het gegaan. Woensdagmiddag heeft het eerste gesprek plaatsgevonden, waarbij Ed van Tellingen Jur moest vervangen, die met een kapotte auto in Utrecht gestrand was en op hulp stond te wachten. De antwoorden op onze vragen waren positief en het werd duidelijk dat de andere partijen unaniem voor GroenLinks gekozen hebben. Ook bleek dat er nog helemaal niets inhoudelijk vastgelegd is. De antwoorden hebben ons doen besluiten om woensdagavond aan te sluiten in het coalitieoverleg.

De bedoeling is dat er een coalitieakkoord op hoofdlijnen komt. De sfeer was constructief en de betrokkenheid van alle partijen groot. Door de snel naderende kerstperiode moeten we flink aan de bak.