Als GroenLinks West Betuwe zijn we vanaf de start bezig geweest om keuzes te maken. Als progressieve partij maakten we die vanuit een groene, linkse en open invalshoek. Zo kozen we voor de mantelzorgers en vrijwilligers door niet met de nota Sociaal Domein in te stemmen en deelden we daarmee onze zorg dat deze inwoners worden ingezet als een verkapte bezuiniging.

Ook dienden we als enige partij een motie in over een gevoelig onderwerp: onderzoek doen naar leegstaand gemeentelijk vastgoed voor tijdelijke, kleinschalige vluchtelingenopvang. De motie haalde het niet, wel deelden we zo onze visie dat de gemeente haar ogen niet mag sluiten voor de humanitaire ramp die zich op dit moment afspeelt.

Kort geleden vestigden we met een motie de aandacht op de vreemde beleidskeuzes van een gemeente die toeristen duurzaam wil laten genieten van het mooie landschap maar wel metershoge plastic overkappingen over boomgaarden in de uiterwaarden van de Linge toestaat. Zo deelden we duidelijk onze bedenkingen over de wijze waarop er met de natuur wordt omgesprongen.

In West Betuwe worden niet alle stemmen gehoord. Bomen, vogels en uiterwaarden kunnen geen zienswijzen indienen en niet inspreken bij vergaderingen. Gelukkig kunnen wij dat wel. GroenLinks gaat de komende jaren nog meer samenwerken met maatschappelijke organisaties in West Betuwe die net als wij kiezen voor de kwetsbare burgers en voor de natuur.

Delen is vermenigvuldigen. Meer zetels voor GroenLinks betekent meer natuur, meer participatie en meer gelijkwaardigheid. Het optellen kan beginnen!