Wij herinneren de mensen eraan dat er al over een paar weken gemeenteraadsverkiezingen zijn en kunnen hen een mooie folder met de hoofdthema’s van GroenLinks West Betuwe aanbieden. Wij vragen waar wij in de raad en in onze campagne aandacht aan kunnen besteden.

Heel terecht merkt een inwoner op dat hij een pontje vanuit Haaften over de Waal mist; als hij zijn kinderen een activiteit in Zaltbommel hebben, moet hij hen met de auto over de brug heen: dat is toch niet duurzaam? Een overbuurman wijst op het waterpoeltje in het lager gelegen grasveldje. Dat is toch gevaarlijk voor mijn kleine kinderen?

Er heerst een optimistische sfeer. Het zou een leuk idee zijn om bij de feestweek, in plaats van in de Bernhardstraat, de kraampjes in onze wijk te zetten: dan kan je een rondje lopen en is alles dichtbij elkaar! We moeten werken aan meer saamhorigheid in Haaften. Het is ook vreugdevol om een jonge bewoner te ontmoeten die actief is bij platform Mooi Haaften en zegt de idealen van GroenLinks te delen.

Wij besluiten ons bezoek in de mooie speeltuin ’t Kinderkempke met op achtergrond de aanleunwoningen van de Wittenberg. Een plek waar een enthousiaste groep ouders deze grote speelplek in Haaften levend houdt.